سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تیر اندازی نکا

مسابقات تیر اندازی در رشته تفنگ بادی وتپانچه با دی ده متر در دو قسمت آقایان وبا نوان

درمجتمع شهید بردبار  (سالن امام محمد باقر (ع) آموزش وپرورش نکا )برگزار گردید.

 

مسابقات آقایان راس ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه مورخ 3/7/1391 با حضور 21 نفر ازکارکنان ادارات مختلف

شهرستان نکا برگزار گردید که در نهایت نتایج آن به شرح ذیل صورت پذیرفت:

 

رشته تپانچه بادی ده متر آقایان :

 

نفر اول _ آقای  دوستعلی   کوزه گری            شهرداری نکا          34 امتیاز

نفر دوم_ آقای  احسان       زارع نژاد            اداره برق نکا          33 امتیاز

نفر سوم_آقای  شکرالله       فردوسی              سپاه نکا            21 امتیاز

رشته تفنگ بادی ده متر آقایان :

نفر اول_ سید رضا      آبلویی            شهرداری نکا              33 امتیاز

نفر دوم_ سید مهدی   کریم زاده           اداره گاز نکا               28 امتیاز

نفر سوم_ حمزه       خانلری                   اداره برق نکا                       24 امتیاز

مسابقات بانوان راس ساعت 10 صبح روز سه شنبه مورخ 4/7/1391 با حضور 11 نفر از کارکنان ادارات مختلف

شهرستان نکا برگزار گردید که نتایج آن به شرح ذیل می باشد:

رشته تفنگ بادی ده متر بانوان :

نفر اول_   خانم سیده توران خلیلی        اداره گاز نکا       14 امتیاز

نفر دوم_  خانم سکینه خاتون مهدوی     کتابخانه نکا          11 امتیاز

نفر سوم_  خانم حوا مبینی              اداره تامین اجتماعی نکا     6  امتیاز

نفر سوم_  خانم آ منه بابایی              اداره گاز نکا              6 امتیاز

از نفرات برتر طی مراسمی در روز چهارشنبه 5/7/1391با حضور مسیولین محترم اداره تربیت بدنی واداره

آموزش وپرورش نکا تقدیر شد وهدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا گردید.

 

http://atneka.parsiblog.com


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/7/6 توسط atneka | نظر

انگیزه در ورزش تیراندازی

اولین نگرانی مربیان تیراندازی عملکرد تیرانداز است. پیشرفت مداوم وعملکرد مناسب تیر انداز در رشته های مختلف نشانه موفقیت درکار مربیگری است.چهار معیاری که در طبقه بندی انواع مختلف رفتارهای انگیزه زا مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

مشاهده الگوهای رفتاری خاص و استاندارد که در ورزش تیراندازی رخ می دهد بعنوان مثال:

حضور بموقع در سرتمرینات، وقت شناسی ، تشویق و هدایت دیگر ورزشکاران ، سازماندهی و انجام مسئولیتهای باشگاهی و اجتماعی ، رعایت مقررات ایمنی و.... تیراندازان با انگیزه بدین نحو عمل می کنند.

این نوع رفتارها غالباً بیش از حد معمول و بطور مشترک در ورزشکاران با انگیزه نمودار است.

بکاربردن این نوع رفتار نیازمند تلاش زیادی نیست? برای استفاده از انگیزه به عنوان یک نظریه معنی دار مربیگری ، مناسب نیست که در مورد این نظریه بصورت جدی صحبت کنیم ، زیراکه به عنوان یک عامل اصلی ومحرک کلی رفتار تلقی شود نیست که یک لغزش و خطایی را در کیفیت عملکرد به انگیزه ضعیف نسبت دهیم به جای نادیده گرفتن چنین عوارضی به عنو آن یک ابهام و نظریه بسیار عجیب و غیر قابل مهم و با استفاده از راه حلهای پیشنهادی برای حل این مشکل بود ببریم.

در مواقعی از نظریه انگیزه سوء استفاده می شود و این زمانی است که از آن برای تشریح اینکه چرا یک عملکرد صرفاً خوب یا بد است استفاده می شود.لذا یک عملکرد خوب غیرمنتظره یک تیم را نمی تو آن بطور کامل این گونه تلقی کرد که این تیم در این روز حقیقتاً دارای انگیزه بوده یا خیر.این سئوال که شما برای ایجاد انگیزه در تیم برای روز مسابقه چه کرده اید سئوال درستی نیست.

کسب رکورد جهانی در یک رشته انفرادی تحت تاثیر عوامل بسیاری از گذشته تا حال است که این عوامل دربرگیرنده موضوعات مختلفی از علوم ورزشی می باشد. یک مربی نمی تواند بسادگی یک تیرانداز یا یک تیم را برای ارائه یک عملکرد عالی در روز مسابقه دارای انگیزه نماید. بکار بردن واژه انگیزه برای چنین موضوعی اشتباه است.

در این بخش انگیزه براساس چهار معیار فوق مورد بررسی قرار خواهد گرفت یا بهتر است بگوییم که بر اساس انواع خاص رفتاری که در زم آن رخ می دهند و مجدداً تکرار می شوند اما هیچ بهره اصولی را ارائه نمی دهند مورد توجه قرار خواهند گرفت .همچنین بهاین نکته باید اذعان داشت که انگیزه در بخش تئوری بسیار پیچیده است و جوانب عملی آنرا نمیتوان بطور کامل در این مفهوم پیدا کرد.متعاقب آن برخی از اصول اساسی مهمتر مورد بحث قرار خواهد گرفت ارائه چندین راهکار کارساز و ارزشمند به مربی آن جهت انجام کار کفایت خواهد کرد.

برخی از اصول مورد بحث در مقالات بطور کلی ممکن است برای اغلب مربی آن واضح و روشن باشد.تجربه فردی بدرستی نشان داده است که تلاشهای موفقیت امیزی که در جهت کنترل رفتار تیرانداز انجام می گیرد ، معمولاً برخی از این اصول را روشن و آشکار می سازند به هر حال اغلب مربی آن در استفاده از این اصول در طول مدت کار خود مقرر می نمایند. آنها در تلاش خود برای ایجاد انگیزه هماهنگ نبوده و بنابراین بعد از این مشکلات انگیزه ای بروز پیدا می کند. مربی آن باید در تلاش خود برای کنترل انگیزه ثابت قدم باشند.تمام اینها باید دارای یک هدف اصلی باشد . اگر یک مربی می خواهد تیرانداز آن با انگیزه ای داشته باشد و در نهایت اگر می خواهد یک مربی موثر و موفقی باشد.

اصول مربیگری برای ایجاد انگیزه در تیراندازان:

بعنوان اولین گام در مربیگری کارآمد، مربی باید بوضوح در ذهن تیرانداز نوع رفتاری را که باید یا نباید در ورزش تیراندازی از ورزشکار صادر شود جا بیندازد. بهر حال برخی از انواع رفتارها نیازمند بروز و نمایش در تمام مراحل کار است برای مثال: رعایت قوانین و مقررات ایمنی، توجه و عنایت به دستورالعملهای مربی،همکاری با دیگر تیراندازان،این دستورالعملها باید همیشه صرف نظر از موقعیت و فعالیت رعایت شوند.چنین رفتارهایی بعنوان رفتارهای عمومی تلقی می شوند.دیگر اشکال رفتارها تنها باید در زمانهای خاصی نشان داده شوند.تیرانداز باید یاد بگیرد که چگونه رفتار مناسب و نامناسب را از هم تمییز و تشخیص دهد.برای مثال چند نوع از تمیز و تشخیص رفتار عبارتست از عملکرد با حداکثر بازدهی انجام یک عملکرد خاص در وقت مناسب و تمرکز بروی عملکرد خود.این نوع رفتارها تنها تحت شرایط خاصی نمایش داده می شوند.بعنو آن کمک به بهبود این نوع رفتارها ، مربی باید لیستی را تهیه کند و مراحل مختلف کار را (step ) در ذهن خود ثبت کند. او باید کتابهای مختلفی را بخواند ، با دیگر مربی آن و تیرانداز آن تبادل نظر کند و به نظرات آنها گوش فرا دهد و کلاً ذهن بازی نسبت به آنچه در اشکال رفتاری برای تیرانداز در ورزش تیراندازی دارای اهمیت بوده یا نمی باشد داشته باشد.محدود کردن لیست توانایی اطلاعات موجود در ذهن و بیاد آوردن آن برای یک مربی کافی نیست. یک نفر مربی هر چه لیست بلندتر باشد ، فهم مربی از ورزش تیراندازی بیشتر می شود.سپس مربی باید اولویتهایی را برای ایجاد انگیزه در رفتارهای خاصی که در یک لیست طراحی می شود ، تدوین نماید. برای ایجاد چنین تصمیماتی لازم است که هر نوع رفتاری را بر اساس گروه بندی و طبقه بندی ارزیابی نماید در اولین گروه یا دسته باید مشخص شود.آیا فرم رفتاری مورد نظر مورد علاقه، بی طرف(عادی) یا خلاف میل است یا نه ؟ ملاحظه و بررسی اصلی در این گروه بندی این است که مشخص نماییم یک فرم خاص رفتاری چه اثری بر عملکرد محیط اطراف دارد.هر دو نوع رفتاری تمرین شده و تمرین نشده باید مدنظر قرار گیرد.انواع رفتارهای ضد اجتماعی از هم گسیخته و نامربوط نیز وجود دارند که بر عملکرد صحیح یک گروه دخالت می کنند.این موارد بعنوان موارد نامطلوب و خلاف میل گرو بندی خواهند شد.دیگر اشکال رفتاری از قبیل کمک کردن با تجهیزات یا کمک کردن به گروه سطح پایین و مبتدی ارتقاء عملکرد کلی گروه را موجب می شود. اینها انواع مطلوب و مورد دلخواه رفتار می باشند.اما انواع دیگر رفتارها نیز وجود داردد که خیلی موثر نیست و به موقعیت بستگی دارد.اینها موارد خنثی یا بی طرف در رفتار هستندو تا آنجاییکه در عملکرد گروه دخالت نمی کنند ، مربی می تواند آنها را نادیده بگیرد. بنابراین نظریه رفتاری مورد دلخواه اکثراً عملکرد گروهی، همبستگی، مهارت یا استعداد در عملکرد را مد نظر قرار می دهند.

دومین مرحله گروه بندی اینست که مشخص نماییم که آیا این نوع ار زفتارها موثر هستند یا خیر ؟ انواع رفتارهای موثر رفتارهایی هستند که دارای پتانسیل بالا ( استعداد) برای ارتقاء عملکرد هر تیرانداز باشند در این خصوص تمرین مستقیم(بی واسطه) یک مهارت خاص نمونه ای از یک شکل بسیار موثر از رفتار می باشند. گوش فرا دادن به سخن آن یک مربی که یک استراتژی را توضیح می دهد یا تماشای عملکرد دیگر تیرانداز آن نیز نمونه ای از روشهای مفید و موثر در رفتار می باشندکه این عامل بدلیل پتانسیل بالای آنها برای بهبود و پیشبرد مهارتها می باشد. روشهای بی نتیجه رفتار مواردی هستند که با ورزشهای رقابتی ارتباط کمی داشته یا اصلاً ارتباطی نداشته باشند. منتظر شانس بودن به جای تلاش کردن برای موفقیت یا تمرین غیر اصولی از رفتارهایی است که در فهرست مهارتهای دلخواه نیست، از قبیل جدی نگرفتن کار تیمی، نمونه های از روشهای بی نتیجه در رفتار هستند.هدف از این دسته بندی ها اینست که بر ارزش روشهای خاص تاکید کنیم.

این بد آن معنا نیست که روشهای موثر در رفتار همیشه مورد دلخواه هستند یا اینکه روشهای بینتیجه همیشه بر خلاف میل می باشند.تجربیات یادگیری ازمایش و خطا می تواند موثر واقع شود ولی در موقعیت ، سبک مربیگری مورد دلخواه نیست که در این موقعیت انتظار می رود که حضور مربی منجر به یادگیری سریع گردد.

نمونه ای دیگر از رفتارهای بی حاصل توجه به تجهیزات است.( وابستگی تام به تجهیزات) .ارزیابی هر یک از روشهای رفتاری از نظر علاقه مندی و سودمندی به مربی کمک خواهد کرد که به چه ترتیبی این اشکال از رفتارها برای اهداف ایجاد انگیزه باید مورد تاکید قرار گیرند. مهمترین نوع رفتارها ، مواردی هستند که هم پربار و هم دلخواه باشند، مواردی که از اهمیت کمتری برخوردارند ، مواردی هستند که سودمند بوده ولی دلخواه نیستند یا اینکه سودمند نبوده اما دلخواه می باشند. رفتارهایی که باید از آنها اجتناب نماییم ، رفتارهایی هستند نه سودمند بوده و نه مورد علاقه اند. این رفتارها هرگز نباید از یک ورزشکار سر بزند.

یک جدول نمونه رفتاری که اعمال خوب و بد را فهرست می نماید باید تنظیم گردد. این جدول باید در جایی نصب شود که براحتی قابل رویت باشد، بطوریکه شرکت کنندگ آن بتوانند بطور مداوم از محتویات مطالب و اهداف آن اگاه با شند.

رفتار خوب رفتار بد

گرم کردن گوشندادن یا بی توجهی

انجام کامل وظایف ایجاد سر و صدا

تلاش صادقانه بحث و مجادلات

استفاده بهینه از زمان رفتار ناشایست

دقت عمل دیر آمدن و زود رفتن

زمانبندی دقیق در کارها فریب دادن به هنگام تلاش و کار

کار فنی تنبل بودن

تکمیل گزارش کار روزانه ترک جلسه در خلال تمرین

ثبت تلاشها نمرات ضعیف در مدرسه

ایمنی

تجهیزات تمیز

گوش دادن به مربی


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/7/3 توسط atneka | نظر

مسابقات تیراندازی رشته های تپانچه بادی وتفنگ بادی ده متر در دوقسمت آقایان و بانوان در روزهای دوشنبه وسه شنبه سوم و چهارم مهر 1391 در سالن امام محمد باقر ع توسط انجمن تیراندازی آموزش وپرورش نکا بر گزار می گردد.


آپلود عکس

خرید اینترنتی

فال حافظ

قالب وبلاگ

.: Weblog Themes By Blog Skin :.

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن می باشد.

آپلود عکس

خرید اینترنتی

فال حافظ

قالب وبلاگ